La Digital Climbers, ne-am propus să eficientizăm procesul de media planning prin automatizare și să renunțăm la alte formate de media planuri. Modulul dedicat media planning-ului, din platforma ClimbinSearch, economisește timp și aduce mai multă transparență în colaborarea cu clienții.

 În acest articol, explicăm cum facem media planning folosind ClimbinSearch, pas cu pas, pe un exemplu concret.

Planificarea pornește de la buget și obiective

Să luăm un exemplu concret, un lanț de magazine de proximitate, care are trei obiective:

  • Mobile app: loializarea utilizatorilor aplicației și creșterea numărului de utilizatori 
  • Social media engagement: Creșterea vizibilității și engagementului pe rețelele de social media, cu accent pe creșterea numărului de followers pe Facebook, Instagram și TikTok, dar și pe creșterea engagementului cu conținutul de pe aceste canale.
  • Traffic in store, vizibilitate în Google: atragerea traficului în locațiile fizice și creșterea vizibilității în motoarele de căutare pentru a promova brandul și locațiile magazinelor.

Acest mix ne permite să atingem ambele obiective: vizibilitate în motoarele de căutare și trafic în locațiile fizice.

Configurarea media planului

Odată stabilite aceste obiective, începem crearea media planului în modulul dedicat din platforma ClimbinSearch. În pasul unu completăm primele secțiuni: informații despre client, audience target, goals și perioadă. În funcție de perioadă, se calculează automat și bugetul zilnic și KPIs zilnici. 

 

Pasul doi este completarea secțiunii de buget și cost servicii. Aici introducem bugetul lunar transmis de client, în acest caz, 10.000 de lei. Acesta este suma totală la care ne vom raporta în împărțirea bugetului la nivel de obiective, platforme și tipuri de campanii.

 

În cazul clientului din exemplu, împărțirea bugetului o facem luând în calcul importanța obiectivelor.

Pasul trei e reprezentat de configurarea efectivă a conținutului media planului.

Fiecare linie din media plan reprezintă un tip de campanie dintr-o platformă media. La nivelul fiecărei linii putem alege: platforma media, obiectivul campaniei, tipul campaniei, formatul creației, buying type (metoda de cumpărare media), buying metric, adică ce anume cumpărăm (CPC, CPA, CPV, etc.), tipul de cumpărare (auction sau reservation), conversiile pentru care optimizăm, audiența și dimensiunea acesteia.

Mare parte din aceste informații, cele comune pentru toate media planurile, pot fi alese cu ușurință dintr-un drop-down list.

 

În timp ce adăugăm liniile din media plan, împărțim bugetul astfel încât să îl folosim până la 100%, informație care este afișată automat în platformă. Împărțirea din exemplu este următoarea:

  • 50% din buget pentru campanii de app, buget împărțit apoi între campanii de app install pe cele trei platforme Google, Meta și TikTok și o campanie de app engagement pentru Google – 12.5% din bugetul total pentru fiecare dintre acestea 
  • 25% pentru campanii de social media: 15% din bugetul total pentru engagement pe Meta și 10% pe Tiktok
  • 25% pentru campanii de creștere a vizibilității: 10% pentru campanii de Google search și 15% pentru Google Performance Max for location

Putem modifica fie procentajele, fie sumele, ambele câmpuri sunt configurabile și toate se raportează la bugetul total pe care deja l-am setat, astfel încât vom ști dacă ne încadrăm în el sau dacă este necesar să facem ajustări.

 

Odată stabilită împărțirea de buget, la nivelul fiecărei linii putem modifica mai multe elemente. Putem ajusta cifrele la nivel de metrici, cost per metric, specificarea tipului de creație necesară pe fiecare tip de campanie, tipul de conversie pentru care optimizăm și facem tracking, cât și KPIs secundari.

Rezultatele la nivel de linie de media plan se calculează automat, în funcție de buget și cost per unit.

Platforma ne notifică în momentul în care modificările făcute de noi au fost salvate.

 

Configurarea media planului permite atât copierea, cât și mutarea liniilor din media plan, pentru a ușura atât crearea lui, cât și aranjarea lor în funcție de tipul de obiective, așa cum am configurat media planul din exemplu: mai întâi liniile dedicate obiectivului de app install, apoi cel de social media, apoi cel de visibility.

Aprobarea media planului și activarea reportingului automat

După verificarea datelor introduse, pasul patru e reprezentat de finalizarea media planului, care se face prin apăsarea butonului cu același nume. Odată salvat media planul avem și imaginea de ansamblu, atât pe zona de bugete, cât și pe cea de metrice, bugete, fee-ului și costuri.

 

Fiecare media plan are mai multe tipuri de status până când acesta devine activ.

 

Clientul are acces la media planurile proprii în ClimbinSearch, poate să le aprobe sau să ceară modificări și lămuriri direct în platformă.

După ce un media plan este activat, adică aprobat de către client sau de către specialistul media, se activează și zona de reporting automată prin asocierea campaniilor din platforme cu liniile din media plan.

Avantajele creării media plan-ului în ClimbinSearch includ:

  • Organizarea automată și detaliată a tuturor campaniilor media într-un singur loc.
  • Istoricul modificărilor, ceea ce ne permite să urmărim evoluția fiecărui media plan și să vedem toate ajustările făcute.
  • Vizualizarea clară a bugetelor și costurilor pentru fiecare KPI
  • Importarea cifrelor din platformele în media plan odată cu pornirea campaniilor și urmărirea acestora în scopul optimizării 

Concluzie:

Prin ClimbinSearch, am reușit să automatizăm și să eficientizăm procesul de media planning. Indiferent de obiectivele clientului, putem crea media planuri detaliate, putem monitoriza și ajusta campaniile în timp real pentru a obține cele mai bune rezultate.