UniCredit Bank este una dintre cele mai importante instituții financiare din România, oferind o gamă largă de servicii și produse de înaltă calitate unei clientele diverse. Cu o abordare centrată pe client și un angajament puternic față de implicarea în comunitate, UniCredit Bank explorează constant modalități inovatoare de a-și îmbunătăți prezența pe piață.

Context

În primăvara anului 2023, UniCredit Bank a inițiat o colaborare cu echipa Digital Climbers pentru a îmbunătăți prezența digitală a băncii și pentru a răspunde mai bine nevoilor pieței. Relația dintre Digital Climbers și UniCredit Bank s-a axat pe identificarea și implementarea unor strategii eficiente de SEO pentru a crește vizibilitatea online și a atrage mai mult trafic relevant.

Challenge

În sectorul extrem de competitiv al serviciilor financiare, a fi pe prima pagină în rezultatele motoarelor de căutare, în topul căutărilor este foarte important.

În cadrul analizelor pentru două dintre produsele în focus, la o simplă căutare pe Google pentru “cont IMM” a arătat că pagina relevantă a UniCredit Bank se afla pe a doua pagină a rezultatelor. Pagina de categorie a băncii nu atrăgea traficul și vizibilitatea dorite.

În mod similar, pentru serviciile de mobile banking, provocarea era de a redirecționa traficul de la paginile generice de “online banking” și tutoriale despre mobile banking, către pagina dedicată de produs.

Build – Formularea ipotezelor de testat

Optimizarea paginii de conturi IMM – Decizia strategică a fost să pornim cu optimizarea paginii produsului pachet de cont curent pentru IMM, pe care să o aducem în top, în locul paginii de categorie. Aceasta a implicat analize preliminare și acțiuni de optimizare on-page, prin îmbunătățirea cuvintelor cheie, ajustarea meta tag-urilor și rafinarea conținutului.

Optimizarea paginii Mobile Banking pentru persoane fizice – Pentru sectorul de mobile banking, pagina Mobile Banking pentru persoane fizice a trecut prin procese similare de analiză și optimizare. Pagina revizuită a fost lansată cu așteptarea că aceste schimbări vor redirecționa traficul de la paginile mai puțin relevante către pagina principală de mobile banking.

Measure – Setup și monitorizare

Impactul acestor acțiuni de optimizare a fost monitorizat atent pentru a evalua eficacitatea lor și a intra pe procesul agenției de îmbunătățire continuă până la atingerea celor mai bune rezultate.

Pentru pagina cont IMM, după două luni de la implementare, pagina produsului pachet de cont curent pentru IMM a urcat pe prima pagină a rezultatelor căutării Google, oscilând între pozițiile 5 și 10. După alte două luni pagina urcase în top 3 rezultate organice pe Google, o poziție de top însemnând succesul strategiei de optimizare on-page, care aducea creșteri de trafic.

Pentru pagina de Mobile Banking – la doar o lună după implementarea recomandărilor de optimizare, pagina PF Mobile Banking a arătat o îmbunătățire semnificativă, întrucât a început să atragă trafic. După 6-7 luni de la implementare ne aflam pe prima poziție cu pagina de Mobile Banking, aducând după ea pe poziția 2 pagina de întrebări frecvente pentru mobile banking și pe poziția 3 pe cea de download app din Google Play.

Learn – ce am învățat din rezultatele testului?

Optimizarea on-page a paginilor pachet de cont curent pentru IMM și PF Mobile Banking ale UniCredit Bank s-a dovedit a fi un pas de pornire în strategia SEO de succes, crescând semnificativ vizibilitatea și performanța acestora în rezultatele motoarelor de căutare. Această experiență a subliniat importanța optimizării eficiente, bazate pe analize preliminare și a îmbunătățirii conținutului în atragerea traficului și obținerea unor poziționări pe Google mai bune.