SeedBlink este o platformă care conectează investitorii cu tech startups promițătoare, facilitând finanțarea în stadii incipiente și promovând creșterea antreprenorială. Cu alte cuvinte serviciile SeedBlink se concentrează în jurul furnizării unui ecosistem de crowdfunding pentru investițiile în start-up-uri.

Platforma a fost lansată în 2020 fiind prima platforma de crowdinvesting din regiunea CEE.

Context

Suntem alături de SeedBlink încă din perioada imediat următoare lansării platformei, așadar cunoaștem foarte bine business-ul, flow-ul de achiziție, investor journey map și principalele digital media touchpoints care fac posibilă atingerea obiectivelor de digital marketing.

Pentru o bună perioadă de timp obiectivele digitale s-au concentrat pe creșterea volumului de sign-up-uri (conturi investitor), volum de conturi care să susțină obiectivele finale de business și anume investițiile în start-up-uri.

Flow achiziție investitor

Prin dezvoltarea capabilităților de tracking, măsurare și teste pe diverse zone precum platforme de advertising, strategii de licitare, geotargetare, audiențe, texte, topicuri prioritare de business, landing pages șamd. am reușit să identificăm rețeta digitală potrivită pentru SeedBlink și să scalăm într-un timp record din perspectiva sign-up-urilor.

Challenge

Odată cu maturizarea contului și a business-ului, am decis că ne aflăm în punctul în care, prin acțiuni de publicitate plătită (paid media), putem optimiza în mod direct și pentru creșterea numărului și a valorii investițiilor. Însă, provocarea constă în identificarea acelor campanii care sunt potrivite pentru schimbarea optimizării, fără să destabilizăm alte obiective digitale din plan.

Pe de altă parte, începând cu 2023, am identificat o scădere în calitatea sign-up-urilor, în special pe cele provenite din campanii automatizate, precum Performance Max – campanie black box care nu oferă suficiente informații de performanță sau posibilități de optimizare sau control, și care livrează un număr semnificativ de sign-up-uri invalide.

Build – Formularea ipotezelor de testat

Am pornit de la ipoteza că prin schimbarea strategiei de optimizare a campaniilor Performance Max și Search Brand Protect din maximizarea conversiilor în maximizarea valorii de conversie, vom crește atât numărul, cât și valoarea investițiilor  începând cu prima lună de testare.

Având în vedere cele de mai sus, anticipăm și ne așteptăm la o înjumătățire a volumului de sign-up-uri încă din primele săptămâni de test – schimbând focusul din volum în calitate, iar optimizarea făcându-se în baza unei conversii care măsoară valoarea investițională, ne așteptăm ca AI-ul Google să învețe să atragă trafic de o calitate mai bună, prin urmare investitori care se află în punctul de a face o investiție.

Measure – Setup și monitorizare

Am ales să testăm ipotezele prin implementarea directă a strategiei de licitare pentru maximizarea valorii investiționale în cele 2 campanii selectate pentru test.

Am obținut rezultate foarte bune încă din primele 2 săptămâni:

  •  Campania Performance Max a generat cu 626% mai multe investiții, în timp ce campania Search Brand Protect a generat cu 478% mai multe investiții în comparație cu perioada anterioară.
  • În ceea ce privește valoarea investițiilor, am înregistrat o creștere semnificativă, cu 372% prin campania Performance Max și cu 600% prin campania Search Brand Protect.

Așa cum era de așteptat, am înregistrat o scădere cu 66% în sign-up-uri pe campania Performance Max, în timp ce prin campania Search Brand Protect am experimentat totuși o creștere de 125%.

 

Sursa: Google Ads

Learn – ce am învățat din rezultatele testului?

Scăderea semnificativă în sign-up-uri și onboarded confirmă ipoteza noastră – cu noua strategie de licitare ne adresăm unor useri mult mai relevanți, crescând considerabil rata de succes din pasul 1 al flow-ul de achiziție (sign-up) în pasul 3 (investiții). Acest lucru este deosebit de semnificativ pentru campania Performance Max unde am crescut considerabil calitatea sign-up-urilor.

În perioada de test (1 lună) am obținut:

Performance Max

  • -59% signups
  • -51% onboarded done
  • +1,130% investments
  • +695% investment value

Search Brand Protect

  • +27% signups
  • +71% onboarded done
  • +22% investments
  • -24% investment value

Concluzie

Într-o lume digitală în continuă schimbare, adaptarea strategiilor de marketing este esențială pentru succesul pe termen lung. Platformele digitale evoluează rapid, iar transparența în date și rezultate poate fi din ce în ce mai dificil de obținut. În acest context, în cazul SeedBlink și nu numai, am învățat că prin teste și analize constante, dar și prin flexibilitate și adaptabilitate putem atinge obiectivele digitale și de business adaptate pentru fiecare etapă a ciclului de viață al contului.